Sep 26, 2012

solve ur problem by yourself

Hello dear..

Cari solusi tanpa meletakkan orang lain sebagai orang yang boleh selesaikan masalah kita..



Hari aku nk cakap pasal problem and how to solve it.. macam-macam cara orang cari jalan
untuk solve kn prob diorang.. ada setengah orang nie ambik masa yg lama sampai tak lalu
nak makan or mandi tak basah pun ada just sebab nak cari jalan punya pasal tapi ada pula
setengah orang nie yang berfikiran cetek or suka sangat cari jalan pintas tanpa menyusahkan diorang sebab orang2 macam nie fikir diri diorang sentiasa akan dibantu oleh orang lain.. tak kisah sape yg akan bantu maybe family diorang, kawan or buah hati kesayangan diorang yang sanggup serahkan apa sahaja untuk mereka???



Tapi macam mana pun kita semua sebagai manusia biasa dan tak ada yg sempurna.. kalau kita asyik menggunakan jalan pintas je coz nanti Nampak sangat kita tak akan ke mana dalam bidang yg kita ceburi.. bila asyik mengharapkan orang lain.. mula la orang menyampah kat kita..



Okay Nampak sangat aku da mengarut… kan?? Hahaaha bukan apa aku Cuma menyampah dengan orang yg bermegah n bangga diri nak tunjukan yg diorang boleh selesai prob tuh coz ada orang lain yg boleh selesaikan diorang.. contoh maybe bf or gf yg boleh solvekan prob diorang tp tak terfikir kah mereka ini??? Bf/gf or buah hati tak semestinya akan kekal ngan kita ataupun sentiasa mebuka tangan untuk membantu kita.. betul tak?




So tolongla cari jalan penyelesaian tuh elok2.. kalau tak piker dari sekarang Nampak sangat masa depan korang akan gelap suatu ari nt..




*sekadar ingin berkongsi*

0 comments:

Post a Comment

Apa Kata Kalian :p

 

Zee Nabyla Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template